''Ajax wil voor hoogste bereik gaan, daar denken wij graag in mee''

0
''Ajax wil voor hoogste bereik gaan, daar denken wij graag in mee''

De Eredivisie Media en Marketing CV (EMM) denkt graag mee in de opvatting van Ajax om de rechten van de Eredivisie in het buitenland op een andere manier te vermarkten. Dat weet de NOS te melden.

De collectieve rechten van de Eredivisie zijn tot medio 2025 in handen van de EMM. Die partij is in 2008 opgezet door de Eredivisieclubs en is verantwoordelijk voor de exploitatie van de competitie. De EMM heeft het streven om de Eredivisie op een zo goed mogelijke manier te verkopen. Zowel nationaal áls internationaal. Ajax wil in het buitenland niet meer per se gaan voor de hoogste bieder, maar voor de bieder met het hoogste bereik.

Er wordt zelfs nagedacht over het uitzenden van Eredivisiewedstrijden op streamingsdiensten. Makkelijk is dat niet, zo vertelt EMM-directeur Frank Rutten. ''Wat je ziet, is dat klanten niet alleen voetbal afnemen, maar ook diensten als internet en telefonie'', doelt hij op bijvoorbeeld KPN, waar sportzenders bij het pakket inzitten. ''Dat verdienmodel is moeilijk te kopiëren door Netflix, want zij hebben niet zulke andere diensten.''

EMM-directeur Rutten heeft het verhaal van Menno Geelen meegekregen. ''Ajax wil vanwege alle nieuwe ontwikkelingen niet meer voor de hoogste bieder gaan, maar voor het hoogste bereik. Daar denken wij graag in mee'', aldus Rutten. ''Ik zag dat de wedstrijd Southampton-Chelsea op Ziggo Sport 60.000 kijkers had. Als de NOS dat duel uitzendt, zullen er veel meer kijkers zijn.''

0 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

Thursday 22 April 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›