Geelen benadrukt: ''Het Bayern-scenario is vooral gebaseerd op angst''

Ajax wordt door velen genoemd als het 'Bayern München van Nederland' doelend op de macht die de club de laatste jaren greep in de Eredivisie. Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, tempert de verwachtingen en ziet dat het nog lang niet zover is.

"Als toppunt van opportunisme worden we dan het nieuwe Bayern München genoemd. Dank voor het compliment. Maar in de voorgaande zes jaar werd PSV drie keer kampioen, Feyenoord en Ajax één keer en vorig seizoen gingen wij slechts op doelsaldo naar het hoofdtoernooi van de Champions League", begint Geelen in Voetbal International. "Het Bayern-scenario zoals iedereen dat schetst is vooral gebaseerd op angst. Ik denk dat je juist vanuit kracht en mogelijkheden moet redeneren."

Volgens Geelen moet de Eredivisieclubs beter presteren in Europa om de Eredivisie betere zichtbaarheid te geven. "Dat is echt je allerbelangrijkste marketinginstrument om de Eredivisie te promoten. Daar kan geen leerboek marketing tegenop. Betere Europese prestaties leiden tot meer aandacht voor de Eredivisie, dat heeft hogere tv-inkomsten uit het buitenland tot gevolg, er komt meer geld om te investeren in elftallen, er komen betere spelers en als gevolg daarvan ga je nog weer beter presteren in Europa. Zo komt er een vliegwiel op gang."

Lees meer:
0 reacties
Agenda
zo
31/03
PEC Zwolle
12:15
Ajax
do
4/04
Ajax
21:00
Go Ahead Eagles
zo
7/04
Feyenoord
14:30
Ajax
zo
14/04
Ajax
16:45
FC Twente
wo
24/04
Ajax
21:00
Excelsior
Bekijk de hele agenda
Stand
# Team GS DS P
2 Feyenoord 26 45 62
3 FC Twente 26 24 53
4 AZ 26 30 49
5 Ajax 26 10 41
6 NEC 26 10 39
7 Go Ahead Eagles 26 3 37
8 FC Utrecht 26 -2 36
Bekijk de hele stand