Álvarez ontsnapt aan schorsing: ''Als dit dan toegestaan is...''

0
Álvarez ontsnapt aan schorsing: ''Als dit dan toegestaan is...''

Edson Álvarez is tegen RKC ontsnapt aan een schorsing. Hij gaf Lennerd Daneels een tik in zijn nek, maar kreeg slechts een gele kaart. Pierre van Hooijdonk is verbaasd.

Als hij rood had gekregen, was de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax tegen AZ (25 april) aan zijn neus voorbijgegaan. Daarvoor speelt Ajax nog de inhaalwedstrijd tegen FC Utrecht. ''Dit kan je nooit uitleggen aan kinderen die voetbal zitten te kijken. Het is gewoon een slaande beweging. Het betaald voetbal is het voorbeeld voor de kinderen en als dit dan toegestaan is...'', reageert Van Hooijdonk bij Studio Voetbal.

Ondanks het feit dat Álvarez met vuur speelde, is zijn slaande beweging volgens de letter van de wet geen rood. Dat vertelt Arno Vermeulen. ''Dit was een vrij overzichtelijke regel. Een slaande beweging was vroeger gewoon rood. Nu hebben ze het over de hardheid en het tempo waarop je het doet.''

0 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›